Polonia Bookstore Logo

Top Sellers

DZIEWCZYNY Z SYBERII <br>Prawdziwe Historie
ISBN: 9788324030538
Price: $25.00
add to cart
AKWARIUM <br>(Aquarium)
ISBN: 9788380624603
Price: $23.00
add to cart

Available Discounts

10% Discount
  • buy any, save 10%
Author:   Ewa Kurek
ISBN:   978-83-9504-710-7
Language:   Polish
Publisher:   Clio
Availability:   7-15 days
Year Published:   2018
Click Here to View All Items by Kurek, Ewa
$ 32.00
 

Description  more details

"Mijaja lata. Politycy i przedstawiciele wymiaru sprawiedliwosci RP nadal traktuja polskich historykow jak grozne psy, ktore maja byc prowadzone w kagancu ministrów, sedziow i prokuratorow. W toczacych sie obecnie dyskusjach na ustawa, ktora przewiduje kary za uzywanie okreslenia „polskie obozy smierci”, nie ma miejsca na glos historykow. Jest za to miejsce dla kajajacego sie za Jedwabne ministra spraw zagranicznych Jacka Czaputowicza i dla Zyda Jonnego Danielsa, ktory publicznie oswiadczyl, ze chocby 40 milionow Polakow zazadalo ekshumacji w Jedwabnem, to ekshumacji nie bedzie. Rodzi sie podstawowe pytanie: Jonny Daniels to wizjoner, czy moze jakis niekoronowany krol Polski?
Nie miejmy pretensji do Zydow za to, ze od co najmniej 17 juz lat Polacy sa grillowani za Jedwabne, ze opinia swiatowa ma juz watpliwosci , czy przypadkiem obozy smierci rzeczywiscie nie byly polski. Za ten stan rzeczy odpowiadaja polskie wladze i my, Polacy, ktorzy tym wladzom dajemy mandat do jej sprawowania. O prawo historykow do dokonczenia podstawowych badan w Jedwabnem w postaci ekshumacji, o prawo do prawdy o wydarzeniach z lipca 1941 roku nie walczymy z Zydami, lecz z prokuratorem generalnym ministrem sprawiedliwosci Rzeczpospolitej Polski. (...)
Oddawana do rak czytelnikow ksiazka Jedwabne – anatomia klamstwa jest smutna ksiazka. Jest wyrazem bezsilnosci mnie historyka i wyrazem bezsilnosci nas, ponad piecdziesieciu tysiecy obywateli Polski, Polakow i Zydow, wobec popelnianych przez wladze RP aktow klamstwa, cenzury i bezprawia wobec badan historycznych. Przygotowalam ja z mysla o nas, zyjacych dzis w Polsce, abysmy wiedzieli, o co chodzi, ale takze z mysla o naszych potomnych. Aby, jesli juz nie nam, to przynajmniej naszym dzieciom i wnukom wywalczyc prawo do wolnych i prowadzonych bez strachu przed polska wladza badan historycznych. Ksiazka ta powinna byc rowniez przestroga dla wszystkich rzadzacych Polska. Tych, ktorzy maja wladze dzis i ktorzy beda ja miec w przyszlosci".
Ze Wstepu autora
Wydawnictwo "Clio" Lublin 2018, 238 pages (soft cover)